marți, 29 martie 2011

Dorinţe nedisciplinate


                 Te-am condus până la sfârşitul scării cu 14 trepte şi nădăjduim că acum tu te afli victorios asupra tuturor atitudinilor de negativism şi inferioritate - un suflet pozitiv, direcţionat către exterior. Timp de două săptămâni, am meditat asupra aspectului negativ al tabloului - asupra persoanelor care în interiorul lor sunt prăbuşite, pline de teamă, negative. Ne vom întoarce acum la celălalt aspect al tabloului - la cei ale căror dorinţe sunt foarte pozitive, dar necontrolate, nedisciplinate. Dacă există primejdie în viaţa negativă şi speriată, există tot atâtea primejdii în viaţa guvernată de dorinţe. Poţi să ajungi guvernat şi ruinat de o dorinţă nedisciplinată. De aceea, următorul duşman de seamă pe care trebuie să-l înfrunţi este numărul şapte, dorinţele nedisciplinate.
                 Există un mod de viaţă care poate fi asemănat cu un cal care se culcă în hamuri şi nu vrea să să se mişte; şi există un alt mod de viaţă care poate fi asemănător cu calul care o ia la fugă şi rupe hamul şi sparge totul în cale. Viaţa din abundenţă trebuie să găsească o poziţie între aceste două lumi - o poziţie între a sta culcat şi a o lua razna; viaţa din abundenţă trebuie să fie constructivă, dar disciplinată.          
                 Dorinţele sunt forţe ale personalităţii date de Dumnezeu şi ca atare sunt bune. Fără dorinţe, viaţa s-ar întoarce la regnul vegetal şi ar vegeta. Budha a încercat să-l facă pe om victorios asupra dorinţelor vieţii prin dezrădăcinarea dorinţelor înseşi, aşa încât omul să intre în ţara lipsei de dorinţe, în Nirvana. Dar relele vieţii nu pot fi vindecate prin reducerea vieţii; nu te poţi scăpa de durerea de cap tăindu-ţi capul. Remediul vieţii nu este mai puţină viaţă, ci mai multă. Tu trebuie să ai suficientă viaţă lăuntrică pentru a deveni stăpân pe mediul înconjurător şi pe împrejurările vieţii.
                 Dar dacă se urmăreşte creşterea vieţii, aceasta se poate face prin dorinţe disciplinate. Singurul mod de a scăpa de o dorinţă este acela de a o înlocui printr-o dorinţă superioară, sau prin înhămarea dorinţei existente la acţiuni mai înalte şi la scopuri mai nobile. Dorinţele sunt forţe motrice şi forţele motrice nu pot fi scoase din viaţă, ci trebuie redirecţionate prin disciplină. Există trei mari dorinţe elementare care trebuie convertite, controlate şi disciplinate către scopuri superioare: eul, sexul şi instinctul de turmă.

1 commenti:

L1ahim spunea...

1 Timotei 1:5 " Ţinta poruncii este dragostea, care vine dintr-o inimă curată, dintr-un cuget bun şi dintr-o credinţă neprefăcută. "
1 Corinteni 9:19-27
"19. Căci, măcar că sunt slobod faţă de toţi, m-am făcut robul tuturor, ca să câştig pe cei mai mulţi.
20. Cu iudeii m-am făcut ca un iudeu, ca să câştig pe iudei; cu cei ce sunt sub Lege m-am făcut ca şi când aş fi fost sub Lege (măcar că nu sunt sub Lege), ca să câştig pe cei ce sunt sub Lege;
21. cu cei ce sunt fără Lege m-am făcut ca şi cum aş fi fost fără Lege (măcar că nu sunt fără o Lege a lui Dumnezeu, ci sunt sub Legea lui Hristos), ca să câştig pe cei fără lege.
22. Am fost slab cu cei slabi, ca să câştig pe cei slabi. M-am făcut tuturor totul, ca, oricum, să mântuiesc pe unii din ei.
23. Fac totul pentru Evanghelie, ca să am şi eu parte de ea.
24. Nu ştiţi că cei ce aleargă în locul de alergare, toţi aleargă, dar numai unul capătă premiul? Alergaţi, dar, în aşa fel, ca să căpătaţi premiul!
25. Toţi cei ce se luptă la jocurile de obşte se supun la tot felul de înfrânări. Şi ei fac lucrul acesta ca să capete o cunună care se poate veşteji: noi să facem lucrul acesta pentru o cunună care nu se poate veşteji.
26. Eu deci alerg, dar nu ca şi cum n-aş şti încotro alerg. Mă lupt cu pumnul, dar nu ca unul care loveşte în vânt.
27. Ci mă port aspru cu trupul meu şi-l ţin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat."

Trimiteți un comentariu