duminică, 3 aprilie 2011

Atenție, blândețe, putere


          Una dintre cele mai energice persoane pe care le cunosc și a cărei viață o voi povesti mai târziu, a biruit o invaliditate de 44 de ani și a făcut din patul ei de suferință un tron al biruinței. Camera ei este centru de spovedanie al orașului. Ea mi-a spus că anul acesta ea trăiește pe baza a trei cuvinte: ”Atenție, blândețe, putere.”  Nici n-ar fi putut să se concentreze asupra unor cuvinte mai importante. Acestea trei sunt atât de importante, încât am să le folosesc ca pe trei trepte către un eu disciplinat.
          (1) Atenție. Ceea ce-ți captează ateția este de o importanță capitală, căci ceea ce-ți captează atenția te captează pe tine. Dacă tu îi dai eului tău atenția primordială eul va fi atras în centrul conștientului tău și tot restul va fi organizat împrejurul eului. ”Organizat” împrejurul lui? Nu, ci dezorganizat. Căci a avea eului la centru înseamnă a avea un cancer la centru, deoarece celulele nervoase sunt celulele care le obligă pe celelalte să le dăruiască lor, în loc ca ele însele să se dăruiască celorlalte celule. O persoană atentă la eul ei trăiește într-o stare de autoreferință. ”Cum mă va afencta aceasta? Ce câștig eu din aceea?”  O astfel de persoană este displăcută de alții și își displace sieși.
          Decide deci ce anume îți va domina atenția ta primordială. Decide, când intri în cămăruța intimă a inimii tale, în fața cui ai să-ți pleci genunchii. Dacă tu te-ai dăruit Împărăției lui Dumnezeu, atunci fă ca loialitatea ta față de ea să fie absolută. Nu zice ”da” și ”nu”. Nu fi ceea ce un prieten al meu numește ”da – dar”, ”Voi face aceasta, dar...” Nu mai permite un ”dar” nicăieri. Plasează-L pe Hristos o dată pentru totdeauna în centrul atenției tale. Atunci vei trăi într-o stare de Hristo-referință, în mijlocul unei stări de autoreferință. A transfera însăși bazele vieții tale în felul acesta, nu va fi ușor: eul se va zvârcoli, se va suci, va greși; va face compromisuri – va face orice, numai să nu abdice. Un pastor s-a ridicat în picioare la o adunare intimă a noastră și a zis: ”Văd acum de ce am nevoie, și mai văd că eu nu vreau tocmai lucrurul de care am nevoie.” El încă se iubea pe sine însuși mai presus de orice și asta chiar în mijlocul deranjului total cauzat de acea iubire de sine. Dar hotărârea de-al plasa pe Hristos în centrul vieții tale este o decizie hotărâtoare. E o decizie care va determina toate deciziile tale. O sămânță a deciziilor.

1 commenti:

L1ahim spunea...

2 Timotei 2:15
Caută să te înfăţişezi înaintea lui Dumnezeu ca un om încercat, ca un lucrător care n-are de ce să-i fie ruşine şi care împarte drept Cuvântul adevărului.

1 Timotei 1:15-16
O, adevărat şi cu totul vrednic de primit este cuvântul care zice: "Hristos Isus a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi", dintre care cel dintâi sunt eu.
Dar am căpătat îndurare, pentru ca Isus Hristos să-Şi arate în mine, cel dintâi, toată îndelunga Lui răbdare, ca o pildă celor ce ar crede în El, în urmă, ca să capete viaţa veşnică.

1 Timotei 6:11-14
Iar tu, om al lui Dumnezeu, fugi de aceste lucruri, şi caută neprihănirea, evlavia, credinţa, dragostea, răbdarea, blândeţea.
Luptă-te lupta cea bună a credinţei; apucă viaţa veşnică, la care ai fost chemat şi pentru care ai făcut acea frumoasă mărturisire înaintea multor martori.
Te îndemn, înaintea lui Dumnezeu, care dă viaţă tuturor lucrurilor, şi înaintea lui Hristos Isus, care a făcut acea frumoasă mărturisire înaintea lui Pilat din Pont,
să păzeşti porunca, fără prihană şi fără vină, până la arătarea Domnului nostru Isus Hristos...

Trimiteți un comentariu