sâmbătă, 3 septembrie 2011

A fi un reprezentat al lui Dumnezeu‏

  - Zac Poonen
 
În Ieremia 15:16-21, regăsim trei condiţii pentru a fi un reprezentat  
al lui Dumnezeu:
 
În primul rand: „Când am primit cuvintele Tale, le-am înghiţit;  
cuvintele Tale au fost bucuria şi veselia inimii mele” (versetul 16).  
Cuvântul lui Dumnezeu trebuie să fie bucuria şi veselia inimii tale.  
La fel cum un om de afaceri se bucură făcând bani, bucuria ta trebuie  
să fie înţelegerea cuvântului lui Dumnezeu. În zilele noastre, sunt  
mulţi cei care doresc să fie predicatori, dar care nu petrec timp  
săpând adânc în cuvântul lui Dumnezeu şi nu consideră cuvântul lui  
Dumnezeu drept bucuria şi veselia inimii lor.
 
În al doilea rând: „N-am şezut în adunarea celor ce petrec” (versetul  
17). Când ceilalţi oameni din Iuda petreceau şi se veseleau, Ieremia a  
stat singur deoparte ca să fie doar cu Dumnezeu. Dacă nu te  
disciplinezi singur, astfel încât să stai departe de glumeţii acestei  
lumi, niciodată nu poţi să fii un reprezentat al lui Dumnezeu. Nu spun  
că umorul şi glumele curate sunt ceva rău. Dar, în privinţa aceasta,  
mulţi creştini nu ştiu unde să se oprească – ei sunt nişte glumeţi  
permanenţi. Ieremia se asigurase ca nu cumva să-şi piardă timpul cu  
asemenea oameni.
 
În al treilea rând: Ieremia I-a adresat lui Dumnezeu o plângere, în  
versetul 18, spunând: „Pentru ce nu mai conteneşte suferinţa mea?  
Pentru ce mă ustură rana şi nu vrea să se vindece? Să fii Tu pentru  
mine ca un izvor înşelător, ca o apă, care seacă?” Domnul i-a spus, cu  
alte cuvinte: „Niciodată să nu-Mi spui Mie lucruri de felul acesta”.  
Domnul l-a mustrat pe Ieremia pentru faptul că a rostit cuvinte de  
neredinţă (versetul 19). Dumnezeu nu ne lasă niciodată. El nu este ca  
un izvor înşelător. Ieremia se bizuia pe sentimentele lui şi se uita  
la circumstanţele în care se găsea. Domnul i-a spus: „Dacă te vei lipi  
iarăşi de Mine şi vei scăpa de obiceiul de a spune cuvinte fără preţ  
(ca cele pe care tocmai le-ai rostit – goale, cuvinte fără rost şi  
vorbe de necredinţă), asigurându-te că vei vorbi numai cuvinte de preţ  
(de credinţă şi bunătate), vei fi ca gura Mea.”
 
Câţi dintre voi doriţi să fiţi gura lui Dumnezeu? Nu mă refer să fii  
un predicator de predici moarte, care provin din vreo carte pe care ai  
citit-o, ci să fii un reprezentant al lui Dumnezeu. Dacă vrei să fii  
aşa, atunci nu-ţi irosi timpul în companii nefolositoare, ci  
răscumpără-l şi petrece-l săpând în cuvântul lui Dumnezeu. Să fie  
aceasta bucuria ta. Scapă de conversaţiile inutile şi rosteşte  
întotdeauna cuvinte de credinţă şi numai cuvinte bune în toate  
discuţiile tale. Atunci Domnul te va face gura Lui. La Dumnezeu nu  
există părtinire.
 

0 commenti:

Trimiteți un comentariu