joi, 25 noiembrie 2010

Am înghițit lumină de soare

            Am încheiat meditația de ieri cu minunea, cu miracolul nașterii din nou. Un prieten al meu din sud l-a chemat pe un negru, într-o gară, la geamul trenului și l-a întrebat: ”Unchiule, în orașul acesta se bucură cineva de religie?” La care bătrânul negru a răspuns: ”Cine o are, are și bucuria.” Nici n-ar fi putut să răspundă ceva mai profund. El a exprimat simplu ceea ce o femeie inteligentă a formulat în felul următor: ”Mai întâi, norii teribili ai întrebărilor și îndoielilor s-au împreștiat. Am descoperit că nu mă mai torturez pe mine însămi cu ceea ce este bine si ceea ce este rău în lucruri. Trăiesc acum în victorie și descopăr că rugăciunea a căpătat o nouă vitalitate... Nu pot să-mi dau precis seama de ceea ce s-a întâmplat, dar știu sigur că ceva din mine a fost descătușat, ceva care fusese înăbușit înainte.”
            O elevă de liceu a exprimat același lucru în limbajul ei astfel: ”Simțeam că am înghițit lumină de soare.” Ce contrast cu anumiți oameni care parcă au înghițit un nor de furtună! O femeie care trecuse prin toate chinurile unui control psihiatric din care ieșise epuizată fără să i se fi pus un dignostic, a experimentat această schimbare și a exprimat-o astfel: ”Simt că totul este curat înlăuntru. Toate cântările vechi despre curățire pe care le lepădasem de mult ca fiind superstiții învechite au revenit. Mă trezesc că le cânt din nou.”
            Justice Holmes a exprimat același fapt în cuvinte solemne, când a spus: ”Simți o intimitate cu lăuntrul cosmosului.” Da, o simți. Nu mai ești orfan, înstrăinat, singur. Ai acum un sentiment de apartenență, nu numai ”înlăuntrul cosmosului”, ci și față de oameni. Cel mai mare nemulțumit dintr-un mare oraș l-a chemat la telefon pe un amic de-al său  de la celălalt capăt al țării ca să-i spună: ”Toți oamenii sunt schimbați – după întâlnirea de aseară ținută de Stanley Jones. Toți oamenii arată altfel în dimineața aceasta. Desigur, poate că numai eu sunt altfel, dar mie toți mi se par altfel.” Lumea i se părea diferită, deoarece el era diferit.

0 commenti:

Trimiteți un comentariu