vineri, 28 ianuarie 2011

Baza resentimentelor: un eu nepredat


                În timp ce motivul central și fundamental pentru care trebuie să iertăm pentru rănile ce ni le-au pricinuit alții este faptul că Dumnezeu ne-a iertat pe noi și, deci, noi Îl urmăm pe Dumnezeu ca și copii ai Lui, există și motive relativ minore și anumite tehnici pe care trebuie să le folosim ca să ne tratăm resentimentele.
            (1) Adu-ți aminte că la baza celor mai multe resentimente stă un eu nepredat, un eu hipersensibil. Faptul că am fost în stare să reținem și să păstrăm un resentiment dovedește că în noi există un eu hipersensibil, din cauză că el nu este predat voii lui Dumnezeu. Când suntem predați lui Dumnezeu, noi respingem resentimentele așa cum o piele sănătoasă respinge germenii bolilor. Dacă nu există o boală lăuntrică șă dacă nu există o leziune în piele, germenii bolilor nu pot găsi în noi o bază de atac. Astfel, când resentimentele au câștigat o poziție în noi, acest fapt dovedește că există în noi un eu sensibilizat și, ca o rană deschisă, el a devenit un mediu de cultură în care resentimentele pot prinde rădăcini și pot crește. Păstrează rezerve față de un eu care poate nutri resentimente – probabil că este un eu îmbolnăvit de egocentrism.
            (2) Întreabă-te dacă nu cumva resentimentele tale s-au născut din gesturi, insulte sau jigniri imaginare. Un egocentric îți poate imagina că un grup de oameni vorbesc despre el, când de fapt ei vorbesc despre orice numai despre el nu; el poate interpreta acțiuni și vorbe în sensuri nicidecum intenționate – poate fi în permanență în căutare de atitudini jignitoare din partea celorlalți și le va găsi din belșug – în propria sa imaginație. Un om sensibil, tocmai prin atitudinea mintală proprie, îi va face pe ceilalți să ia o atitudine nenaturală, pe care el o va interpreta apoi ca jignire intenționată. El uită însă că propria sa sensibilitate egocentrică a fost cea care a creat în alții atitudinile împotriva cărora acționează acum.
            Adu-ți aminte că ”dacă ai o așchie pe umăr, este mai mult ca probabil ca ea să se fi desprins din grinda de deasupra.”

0 commenti:

Trimiteți un comentariu