joi, 3 februarie 2011

Frica și boala


            Un medic mi-a spus odată: ”Temerile sunt lucrul cel mai dăunător existent în noi.” Viața întreagă stă mărturie că medicul acesta are dreptate. Cunosc o doamnă care se teme cuplit de microbi. Ea stă închisă în casă, prizonieră a fricii sale, ca nu cumva ieșind afară să se contamineze de vreun microb. Nu-și dă seama că frica însăși este de zece ori mai dăunătoare decât microbii. Mai mult, dacă ar avea o atitudine încrezătoare față de viață, microbii poate că nu s-ar lipi de ea     – însăși încrederea ei ar reacționa ca un antiseptic. Temerile ei devin un mediu de cultură pentru microbii de care se teme. ”De ce mă tem, aceea mi se întâmplă, de ce mi-e frică, de aceea am parte”, spune Iov, și aceasta nu din întâmplare, pentru că una este cauza și cealaltă efectul care derivă din cauză.
            O profesoară trăia într-o stare permanentă de teamă, care i-a produs un ulcer la stomac. Când a scăpat de teamă, a scăpat și de ulcer. Doctorii vroiau să-l opereze pe un prieten de-al meu care avea cancer sau ulcer la stomac. Faptele erau următoarele: în urma unui faliment în afaceri, îngrijorările i-au oprit secreția gastrică. Când a înțeles care este cauza și când a lăsat în mâna lui Dumnezeu îngrijorările sale, s-a îngrășat în două luni cu 10 kg! Un conducător al unei organizații de tineret a venit la mine la sfârșitul unei adunări și mi-a spus: ”Sunt o ilustrație a ceea ce ați spus dumneavoastră. Sunt în permanență în tensiune și îngrijorat și mă preocupă necazurile lumii întregi. Din cauza aceasta, mă lupt cu ulcerul stomacal tot timpul.” Și desigur că nu se va face bine până când nu se va destinde, predându-I lui Dumnezeu toate îngrijorările și tensiunile. Câtă dreptate are Petru când scrie: ”Și aruncați asupra Lui toate îngrijorările voastre...” (1 Petru 5:7).
            În țările occidentale s-a constat că numărul oamenilor de afaceri cu ulcer la stomac crește brusc când scad acțiunile la bursă. Și iată explicația: îngrijorarea produce hiperaciditate la stomac și aceasta la rândul ei provoacă ulcerul, sau îl agravează dacă l-ai avut. Oamenii din vechime au văzut legătura dintre îngrijorare și boală: ”Gonește orice necaz din inima ta și îndepărtează răul din trupul tău...” (Eclesiastul 11:10).

0 commenti:

Trimiteți un comentariu