joi, 24 martie 2011

Niciodată singur!


            Acum, când ne întoarcem dinspre negativism și inferioritate spre o viață pozitivă și abundentă, să facem pasul următor: (10) Ține minte că nu ești singur, niciodată singur! În perioadele când, în aparență, te simți cuprins de cea mai mare singurătate, El este cel mai aproape, veghind la orice mișcare pe panoul de comandă al vieții.
            Indienii americani își educau băieții la școala curajului prin aceea că îi puneau să petreacă o noapte în adâncul pădurii, în mijlocul fiarelor sălbatice. Cât de cumplit de singur trebuie să se fi simțit fiecare băiat în noaptea încercării lui! Dar când se iveau zorile, băiatul observa că tatăl lui era după un copac din apropiere, cu arcul gata de luptă. Fără știrea băiatului, tatăl lui veghease toată noaptea pentru ca nici un rău să nu i se întâmple fiului său. Tot așa se poartă și Dumnezeu cu noi. John Wilhelm Rowntree ne povestește cum atunci când a ieșit din cabinetul unui mare medic oftalmolog, unde tocmai i se spusese că procesul pierderii complete a vederii sale nu poate fi stopat, s-a oprit pe trepte și s-a rezemat de un grilaj câteva minute ca să-și vină în fire. ”Dintr-o dată, scrie el, am simțit cum mă învăluie dragostea lui Dumnezeu, ca și când m-ar cuprinde strâns o prezență invizibilă, și m-a inundat o bucurie cum n-am mai simțit în viață.” Prezența aceasta se manifestă atunci când este cea mai mare nevoie de Ea.
            Repetă-ți mereu: ”Trăiesc și mă mișc și îmi am ființa, cu toate gândurile ascunse și cu toată manifestarea ei exterioară, în bogăția lui Dumnezeu, clipă de clipă.” Spune-ți-o în clipele când o simți mai puțin și încăpățânează-te să ți-o spui mereu.
            Și după ce spui aceasta, când ești gata să întâmpini o nouă zi, adaugă aceste lucruri: ”Cu pacea lui Dumnezeu în inimă și cu bunăvoință față de semenii mei, oamenii, sunt gata pentru lucrul zilei.” Și vei fi gata pentru lucrul zilei!
            Apoi, când te vei așeza să te culci, spune-ți din nou: ”Astăzi am trăit, m-am mișcat și mi-am avut ființa în Dumnezeu și chiar în vreme ce voi dormi, eu tot voi trăi și îmi voi avea ființa în El. El va călăuzi și purifica visurile mele și mâine dimineață voi fi mai avântat pe drumul vieții.” ”Cei ce au vântul Duhului Sfânt sunt purtați înainte chiar și în somn”, spunea fratele Lawrence*.

*Călugăr francez din secolul al XVII-lea. Cunoscut ca fratele Laurențiu al Învierii acest călugăr din ordinul carmeliților s-a dăruit rugăciunii și meditației în mijlocul celor mai comune și neînsemnate activități ale vieții de zi cu zi pentru a se apropia cât mai mult de Dumnezeu. Experiența trăirii sale cu Dumnezeu este redată în cartea Practicarea prezenței lui Dumnezeu, apărută și în limba română la Editura Logos din Cluj.

1 commenti:

L1ahim spunea...

Ioan 16:32
"Iata ca vine ceasul, si a si venit, cand veti fi risipiti fiecare la ale lui; si pe Mine Ma veti lasa singur; dar nu sunt singur, caci Tatal este cu Mine. "

Matei 28:19-20
"Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh.

Si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. Si iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin!"

Trimiteți un comentariu