sâmbătă, 30 aprilie 2011

Duhul Sfânt lucrează și în subconștient

         Venim deci la întrebarea: poate fi schimbată întreaga natură – conștientă și subconștientă? Dacă da, atunci cum? Răspunsul este că creștinismul oferă soluția pentru această curățire mai adâncă în învățătură și în oferta de primire a Duhului Sfânt. Domeniul de lucru al Duhului Sfânt este în mare parte, deși nu în întregime, în sfera subconștientului. Acolo lucrează Duhul Sfânt, purificând, redirecționând, și consacrând instinctele care ne-au fost atâtea veacuri forțele motrice. Caii sălbatici ai naturii care vagabondau pe unde le plăcea sunt îmblânziți și înhămați la scopurile Împărăției lui Dumnezeu. Duhul Sfânt este Îmblânzitorul și Răscumpărătorul, căci numai El poate lucra la adâncimile acelea. ”Căci Duhul pătrunde totul, chiar și adâncurile lui Dumnezeu” (1 Corinteni 2:20) – și ale omului. Dar Duhul Sfânt nu numai că pătrunde adâncurile omului; El și reformează adâncurile omului și unifică omul la centru, așa încât conștientul și subconștientul ajung să vorbească aceeași limbă, să se înțeleagă unul pe celălalt, să aspire spre țeluri și să aibă un Domn comun.
           Dar aici este punctul cel mai slab al Bisericii. Ea crede și învață despre Duhul Sfânt doar în parte. La un asemenea stadiu erau ucenicii când Domnul Isus le-a zis: ”Duhul Sfânt rămâne cu voi și va fi cu voi” (Ioan 14:17). Duhul Sfânt era cu ei – dar nu în ei. Același lucru este adevărat astăzi. Cei mai mulță credincioși știu că Duhul Sfânt este cu ei – El îi tulbură uneori cu atingeri de moment, cu scânteieri de apropriere, cu iluminări și înspirări prin ajutor și salvare. Dar toate acestea înseamnă ”cu” dar nu ”în”. El ne îmboldește, nu ne călăuzește – ne iluminează, nu ne înviorează – ne împinge spre activități, în loc să ne pătrundă toate activitățile. El acționează din afară spre înăuntru, în loc să acționeze din lăuntru spre înafară. Capitala și guvernul sunt în afară în loc să fie înăuntru. Sentimentul acestei exteriorități va persista în religia noastră până când vom intre în experiența în care au intrat ucenicii la rusalii. Acolo ei au trecut de la stadiul de ”cu”, la stadiul de ”în”. Religia lor nu mai era sondare, ci o penetrare; nu mai era o restricție, ci o eliberare.

1 commenti:

L1ahim spunea...

Ioan 14:25-26
V-am spus aceste lucruri cât mai sunt cu voi.
Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.


Ioan 15:26
Când va veni Mângâietorul, pe care-L voi trimite de la Tatăl, adică Duhul adevărului, care purcede de la Tatăl, El va mărturisi despre Mine.


Ioan 16:7-14
7. Totuşi vă spun adevărul: vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mângâietorul nu va veni la voi; dar, dacă Mă duc, vi-L voi trimite.
8. Şi când va veni El, va dovedi lumea vinovată în ce priveşte păcatul, neprihănirea şi judecata.
9. În ce priveşte păcatul: fiindcă ei nu cred în Mine;
10. în ce priveşte neprihănirea: fiindcă Mă duc la Tatăl, şi nu Mă veţi mai vedea;
11. în ce priveşte judecata: fiindcă stăpânitorul lumii acesteia este judecat.
12. Mai am să vă spun multe lucruri, dar acum nu le puteţi purta.
13. Când va veni Mângâietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit şi vă va descoperi lucrurile viitoare.
14. El Mă va proslăvi, pentru că va lua din ce este al Meu şi vă va descoperi.

Trimiteți un comentariu